Canon 7D Mark II

Canon 7D Mark II sau Canon 7D C (inca nu se stie ce nume va alege Canon pentru urmatorul model 7D) ar urma sa fie lansat in primavara anului urmator (2014), probabil in luna Martie. Conform siteului Canon Rumors, specificatiile tehnice de mai sus nu au putut fi confirmate din surse sigure, dar sunt plauzibile si pot contura o imagine destul de clara despre performantele viitorului varf de gama APS-C de la Canon. Cu elemente preluate de la 5D Mark III, noul Canon 7D Mark II (sau Canon 7D C) ar putea continua acolo unde a ramas actualul 7D, un DSLR dedicat fotografilor wildlife, sport sau action.


- Senzor CMOS de 20 sau 24 megapixeli
- Fotografiere in rafala cu pana la 12 cadre pe secunda
- Body etanseizat similar 5D Mark III
- Sistem de focus cu 61 de puncte de focalizare, probabil acelasi de la Canon 5D Mark III
- Doua procesoare Digic V+
- Un singur slot de card (CF)
- Wi-Fi
- GPS
- Functii video noi
- iso mult mai bun
Desi este poate prea devreme pentru a afla informatii concrete despre noul DSLR, lansarea acestuia fiind programata pentru luna Martie. Tot siteul Canon Rumors a publicat si un pret estimativ pentru noul 7D II: 2000 USD, probabil 2000 Euro in Europa. In prezent Canon 7D se gaseste in stocurile magazinelor la un pret aproximativ de 5.700 lei.
sursa: www.clubulfoto.com

Foto Nunti

Chiar dacă unul din prietenii tăi are o cameră foto performantă, aminteşte-ţi că nu camera face pozele, ci fotograful. Profesioniştii au experienţă, cunoştinţe şi o pregătire riguroasă în domeniu.
Fotografia de nuntă necesită anumite abilităţi speciale, care se învaţă în ani de pregătire. Un profesionist îţi poate face fotografii perfecte, indifferent de lumina din biserică, condiţiile meteo sau alte provocări care pot apărea şi se poate adapta rapid la orice condiţii. 

Majoritatea fotografilor oferă, fie contra cost, fie inclus în pachetul de nuntă, o şedinta foto de logodnă, cu cei doi viitori miri. Aceasta are loc înaintea nunţii şi îi ofera fotografului ocazia să vă cunoască, pentru a şti ce gen de fotografii vi se potriveşte mai bine. 

În aceleaşi timp, această întâlnire ar putea fi şi un test pentru fotograf. Dacă nu îţi plac fotografiile lui ai timp să te răzgândeşti şi să apelezi la altcineva.
Mai mult, viitorii miri au ocazia să-l cunoască şi ei pe cel care le va face pozele, fără emoţiile unei nunţi, aşa încât în ziua cea mare să se simtă în largul lor alături de el.
De obicei, locaţia şedinţei foto de logodnă se alege de comun acord, aşa că este o ocazie pentru voi să faceţi niste fotografii într-un loc romantic sau care vă aminteşte de începuturile relaţiei voastre. 

Pret Fotograf Profesionist Nunta
Plăteşti 250 de euro pentru ca fotograful să fie prezent la eveniment timp de 12 ore, timp în care va face cel putin 600 de fotografii livrate pe DVD. În plus, ai parte şi de o sesiune foto pentru tine şi soţul tău, dar şi una pentru portrete de grup. În cazul în care pierzi fotografiile, dintr-un motiv sau altul, fotograful păstreaza imaginile în arhiva lui timp de cel puţin 5 ani.
Pentru un preţ bun ai pozele şi pe suport de hârtie, pe un album fotocarte în care sunt incluse cele mai bune imagini.

Fotograful Presedintelui

Fotograful Presedintelui U.S.A. a stabilit o relație apropiată cu președintele Obama, însoțindu-l aproape peste tot. În fiecare zi reușește să facă între 600 și 900 de fotografii cu ceea ce se întamplă la Casa Albă. Fiecare fotografie dată publicitatii este atent examinată și primeste acordul serviciului de presa al președinției.

“Am surprins acele momente care nu se vor mai repeta. De exemplu, atunci când Obama a fost la Moscova, în 2005, nimeni nu l-a recunoscut, însă eu mi-am dat seama că , chiar dacă el devine președinte într-o zi, nu vom mai vedea așa ceva. Era puțin probabil, desigur, dar am văzut că are potențial. Același lucru nu este valabil pentru majoritatea oamenilor, ” a declarat Pete Souza.
Vedeți potofoliul oficial al Casei Albe AICI

Site-ul oficial al fotografului Pete Souza

Pete a continuat să fotografieze pe Obama în postură de senator, care a devenit în scurt timp un candidat la președinție, iar în 2008 a cîștigat alegerile. Pete Souza a revenit la Casa Albă ca fotograf oficial și director al serviciilor de fotografie.
Souza și echipa sa a documentat viața președintelui din 2009. În imaignile lui Pete, Obama este prezentat nu numai în calitate de președinte, ci și ca un bărbat, soț și tată.

Vocea lui Morgan Freeman, care narează documentarul pe care-l veți vedea, spune că toate fotografiile pe care le realizează fotograful președintelui ajung să devină mărturii ale istoriei. Și e foarte bine spus. Orice fotografie, orice moment surprins, poate însemna la un moment dat enorm de mult. Atât de mult încât să aibă puterea de a schimba chiar și o națiune, mai mult sau mai puțin, în funcție de context.
Vedeți documentarul video complet despre fotograful președintelui AICI

Fotografia de Concert

Fotografia de concert poate fi o încercare foarte dificilă pentru oricare fotograf începător sau avansat fară experienţă pe acestă latură a fotografiei.

















Dificultatea vine cred din câteva motive principale:

- pentru că fotograful nu ştie exact care e subiectul său şi ce trebuie să urmărească pe scenă
- pentru că fotografiile trebuie facute într-un mediu unde lumina disponibilă se schimbă constant sau în unele locaţii nu e suficientă
- pentru că fotograful nu e familiarizat cu meniul şi setarile aparatului de care dispune
Şi alte detalii la care e bine să fiţi atenţi:

a. amplasarea faţă de difuzoare (benefic pentru timpanul vostru dacă participaţi la multe concerte)
b. amplasarea în faţa scenei şi poziţia faţă de ceilalţi fotografi şi mai ales cei prezenţi la concert
c. obţinerea unei acreditări sau permisiuni de a fotografia

Acestea sunt problemele de care m-am lovit şi eu când am participat la primul concert “înarmat” cu un DSLR alături de alţi colegi care şi ei erau încă la început. Cele mai mari dificultăţi le-am avut cu lumina şi setarea aparatului şi apoi a blitzului şi apoi cu încadrarea pentru că nu reuşeam sa mă decid ce anume vreau să surprind, doar solistul, chitaristul sau toată formaţia.

Cred că marea majoritatea a fotografilor care se decid să facă acest tip de fotografie o fac pentru plăcerea de a surprinde acele momente pline de expresivitate ale artistului favorit. Aşadar vă recomand la fel pentru început să vă alegeţi ca şi subiect doar o singură personă aflată pe scenă, cea care vă atrage mai mult şi vi se pare cea mai expresivă.

Odată ce stiţi ce veţi fotografia vă puteţi concentra pe partea tehnică a acestui tip de fotografie şi mai departe o să încerc să vă arăt ce a funţionat foarte bine pentru mine.

Mulţi preferă să folosescă blitzul la concerte, iar alţii printre care mă număr şi eu sunt mult mai obişnuit să fotografiez la concerte folosind lumina disponibilă care e extraordinară la concertele mari, iar în club puţin mai problematică.

Setările cele mai importante cu care trebuie lucrat în acest caz sunt sensibilitatea ISO şi viteza de declanşare.

La concertele mari unde lumina este foarte bună se poate lucra cu valori ISO relativ scăzute începand de la ISO 100, iar în cluburi unde lumina e întotdeauna mai problematică eu urc ISO în funcţie de caz până la 800.

Deşi mulţi profeşionişti recomandă folosirea apratului foto pe cât de mult posibil în modul Manual, în cazul fotografiei de concert recomand, în cazul concertelor cu lumină mai slabă care se schimbă în intensitate continuu folosirea opţiunii Auto ISO, care îţi dă mai mult timp pentru a fotografia şi nu a te ocupa de setări.

Cum se setează:
Shooting Menu- ISO sensitivity settings – ISO sensitivity auto control ON

Nu uitaţi:

1. Maximum sensitivity - 800

2. Maximum shutter speed - 1/250

De asemenea ca o ultimă informaţie legată de setări eu folosesc măsurarea punctuală – spot metering pentru a stabili expunerea pentru subiect (artistul de pe scenă). Expunerea fundalului nu mă interesează foarte mult, chiar e bine uneori pierderea detaliilor din fundal pentru că evidenţiază şi mai bine subiectul.

O bună modalitatea de a începe să practici acest tip de fotografie sunt concertele în aer liber care sunt din ce în ce mai dese aproape în fiecare oraş.

Fotografie - Notiuni de baza

Cel care fotografiaza trebuie sa invete sa controleze si sa manipuleze lumina. Pentru a face acest lucru are la indemana cativa parametri cu care sa se “joace”:

Diafragma – orificiu cu diametru variabil care controleaza cantitatea de lumina care intra in mediul optic Timp de Expunere – durata de timp in care senzorul este expus luminii
Sensibilitatea Senzorului - determina cantitatea de lumina necesara pentru ca fotografia sa fie corect expusa

- Diafragma este un element care controleaza cantitatea de lumina care intra in mediul optic, la fel ca irisul ochiului uman. Ea este compusă dintr-un set de lamele dispuse paralel cu lentilele obiectivului în aşa fel încât ele formeză un orificiu al cărui diametru este variabil. Modificarea diafragmei (A – aperture) conduce la marirea sau micsorarea orificiului permiţând astfel un control asupra cantităţii de lumină ce pătrunde prin obiectiv.

Diafragma se masoara cu ajutorul numarului f, care este de fapt un raport intre diametrul fizic al deschiderii si distanta focala, astfel incat, indiferent de obiectiv, o anume valoare a diafragmei inseamna aceeasi cantitate de lumina intrata in aparat. Asadar, daca avem o deschidere de 25 mm la o distanta focala de 50 mm, valoarea diafragmei este de 1/2. In practica nu se mai specifica “diafragma unu pe doi”, ci se specifica doar numitorul, adica “diafragma doi”.

Valorile pe care le poate lua diafragma (f) sunt 1, 1.4, 2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16, 22, 32, 45, 64 fiecare valoare reprezentand jumatate din cantitatea de lumina admisa de valoarea precedenta. Exista si aparate care utilizeaza jumatati sau treimi de treapta. O diafragma deschisa lasa sa intre mai multa lumina. Cantitatea de lumina care trece la o anumita valoare a diafragmei este de 2 ori mai mare decat valoarea imediat urmatoare, mai inchisa. De exemplu o diafragma f/1,4 admite de doua ori mai multa lumina decat f/2.

Atenţie, 1 este deschiderea cea mai largă ! Deci, când vorbim de o diafragmă mare avem în vedere o valoare mică şi viceversa.

Cu cât un obiectiv permite o deschidere mai mare a diafragmei cu atât spunem despre acel obiectiv că este mai luminos, iar acest lucru este un criteriu foarte important în aprecierea calităţii lui.

- Timpul de expunere este timpul in care senzorul este expus luminii.
Timpul de expunere poate fi controlat cu ajutorul obturatorului. Obturatorul este acel dispozitiv care, prin deschidere, permite pătrunderea luminii necesară pentru expunerea senzorului. Obturatorul este constituit din două perdele, dispuse vertical sau orizontal, aşezate cap la cap. În repaus doar una dintre ele acopera pelicula. În urma declanşării, ele se deplasează una în urma celeilalte, la foarte mica distanţă, descoperind astfel, în mod egal, senzorul.

De ce două perdele şi nu una singură care să se deschidă şi apoi să se închidă ? Răspunsul e simplu. Dacă ar fi o singură perdea ce s-ar deschide de la stânga la dreapta, să zicem, partea din stânga a peliculei ar fi expusă mai mult timp decât cea din dreapta deoarece aceasta ar fi expusă şi când perdeaua ar ajunge la jumatatea “drumului” şi încă mai acoperă jumătatea dreaptă. Dacă punem la socoteală şi “drumul” înapoi al perdelei (deci de la dr. la st.), decalajul se accentuează pe acelaşi raţionament. Am obţine astfel o fotografie jumătate expusă corect, jumătate supra/subexpusă.

Ca si in cazul diafragmei, controlul timpului de expunere se face in trepte, fiecare treapta dubland sau injumatatind timpul de expunere. 1/2000; 1/1000; 1/500; 1/250; 1/125; 1/60; 1/30; 1/15; 1/8; 1/4; 1/2; 1 etc.
De exemplu un timp de expunere de 1/1000 lasa sa treaca jumatate din lumina admisa intr-un timp de 1/500. Timpii de expunere cei mai utilizați în fotografia curentă, care se face în general din mână și nu de pe trepied, sunt între 1/60s și 1/500s.

- Sensibilitatea senzorului determina cantitatea de lumina necesara pentru ca fotografia sa fie corect expusa. O sensibilitate mica inseamna ca este nevoie de o cantitate mai mare de lumina, care poate fi compensata fie din diafragma (se deschide mai mult diafragma), fie din timpul de expunere (se mareste timpul de expunere).

Sensibilitatea se masoara in diferite unitati:
ISO/ASA: 50, 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400
DIN: 18, 21, 24, 27, 30, 33, 36, 39
GOST: 45, 90, 180, 350, 700, 1400, 2800

Scara este aritmetică, sensibilitatea se dublează la fiecare treaptă, de exemplu 400 ISO este o sensibilitate de două ori mai mare decât 200 ISO, ceea ce duce la un necesar de lumină de două ori mai mic.
Expunerea Rezultatul combinaţiei dintre valorile diafragmei, a timpului de expunere şi, respectiv, sensibilitatea senzorului poarta numele de expunere.

Stabilirea expunerii înseamnă determinarea cantităţii de lumină şi a timpului în care această lumină impresioneaza senzorul astfel încât să obţinem o imagine corectă. Astfel, pentru o expunere corecta unui timp de expunere îi corespunde o anumită deschidere a diafragmei. Deschiderea sau închiderea diafragmei cu o treaptă faţă de valoarea corectă, fără a modifica şi timpul de expunere duce la supraexpunerea, respectiv subexpunerea imaginii. Acest lucru nu înseamnă că pentru aceleaşi condiţii de iluminare nu putem folosi decât un singur timp de expunere (respectiv o singură diafragmă). Putem alege între mai multe combinaţii (perechi) de diafragmă/timp de expunere functie de rezultatul dorit.