Tokina 11-16mm considerat cel mai bun obiectiv ultrawide

Tokina completeaza gama obiectivelor cu un superangular 11-16mm, cu deschiderea diafragmei 2.8, dedicat senzorilor mici de tipul APS-C, factor de multiplicare 1.5x, echivalent 35mm:17-25mm Carcasa obiectivului foarte rigida si sigura, din metal si sistemul simplu de cuplare AF-MF ramane in standardul Tokina.
Exemplu de fotografie: Obiectiv Tokina 11-16mm f/2.8 Pro DX Canon AF

Este foarte bine construit. Denaturarea lui este mult mai usor de corectat decat cel de la Nikon. Tipic, ca la toate obiectivele cu focalizare internă (IF), elementul frontal nu se rotesteste.
Ca la toate obiectivele Tokina, 11-16mm f/2.8 foloseste un micro-motor standard pentru focalizare automata.

Acest Tokina 11-16mm este cel mai rapid si mai puternic obiectiv ultrawide de format mic din lume pentru camerele foto digitale. Avand in vedere pretul sau de 600 de euro, este considerat cel mai bun obiectiv ultrawide pentru aparatele foto SLR digitale.

Compatibilitate: aparatele cu senzor APS-C (FOV crop 1.6x): Canon EOS 300D (Digital Rebel), 350D (Digital Rebel XT), 400D (Digital Rebel XTi), 450D (Digital Rebel XSi), 500D, 550D, 600D, 650D, 700D, 20D, 30D, 50D si 60D...

*Distanta minima de focalizare: 30 cm
*Diafragma: f 2.8- f22
*Constructie: 13 elemente in 11 grupe
*Dimensiune filtre: 77 mm
*Greutate: 560 g
*Pret: aprox. 600 euro

Exemplu de fotografie: Obiectiv Tokina 11-16mm f/2.8 Pro DX Canon AF

Canon 7D Mark II

Canon 7D Mark II sau Canon 7D C (inca nu se stie ce nume va alege Canon pentru urmatorul model 7D) ar urma sa fie lansat in primavara anului urmator (2014), probabil in luna Martie. Conform siteului Canon Rumors, specificatiile tehnice de mai sus nu au putut fi confirmate din surse sigure, dar sunt plauzibile si pot contura o imagine destul de clara despre performantele viitorului varf de gama APS-C de la Canon. Cu elemente preluate de la 5D Mark III, noul Canon 7D Mark II (sau Canon 7D C) ar putea continua acolo unde a ramas actualul 7D, un DSLR dedicat fotografilor wildlife, sport sau action.


- Senzor CMOS de 20 sau 24 megapixeli
- Fotografiere in rafala cu pana la 12 cadre pe secunda
- Body etanseizat similar 5D Mark III
- Sistem de focus cu 61 de puncte de focalizare, probabil acelasi de la Canon 5D Mark III
- Doua procesoare Digic V+
- Un singur slot de card (CF)
- Wi-Fi
- GPS
- Functii video noi
- iso mult mai bun
Desi este poate prea devreme pentru a afla informatii concrete despre noul DSLR, lansarea acestuia fiind programata pentru luna Martie. Tot siteul Canon Rumors a publicat si un pret estimativ pentru noul 7D II: 2000 USD, probabil 2000 Euro in Europa. In prezent Canon 7D se gaseste in stocurile magazinelor la un pret aproximativ de 5.700 lei.
sursa: www.clubulfoto.com

Foto Nunti

Chiar dacă unul din prietenii tăi are o cameră foto performantă, aminteşte-ţi că nu camera face pozele, ci fotograful. Profesioniştii au experienţă, cunoştinţe şi o pregătire riguroasă în domeniu.
Fotografia de nuntă necesită anumite abilităţi speciale, care se învaţă în ani de pregătire. Un profesionist îţi poate face fotografii perfecte, indifferent de lumina din biserică, condiţiile meteo sau alte provocări care pot apărea şi se poate adapta rapid la orice condiţii. 

Majoritatea fotografilor oferă, fie contra cost, fie inclus în pachetul de nuntă, o şedinta foto de logodnă, cu cei doi viitori miri. Aceasta are loc înaintea nunţii şi îi ofera fotografului ocazia să vă cunoască, pentru a şti ce gen de fotografii vi se potriveşte mai bine. 

În aceleaşi timp, această întâlnire ar putea fi şi un test pentru fotograf. Dacă nu îţi plac fotografiile lui ai timp să te răzgândeşti şi să apelezi la altcineva.
Mai mult, viitorii miri au ocazia să-l cunoască şi ei pe cel care le va face pozele, fără emoţiile unei nunţi, aşa încât în ziua cea mare să se simtă în largul lor alături de el.
De obicei, locaţia şedinţei foto de logodnă se alege de comun acord, aşa că este o ocazie pentru voi să faceţi niste fotografii într-un loc romantic sau care vă aminteşte de începuturile relaţiei voastre. 

Pret Fotograf Profesionist Nunta
Plăteşti 250 de euro pentru ca fotograful să fie prezent la eveniment timp de 12 ore, timp în care va face cel putin 600 de fotografii livrate pe DVD. În plus, ai parte şi de o sesiune foto pentru tine şi soţul tău, dar şi una pentru portrete de grup. În cazul în care pierzi fotografiile, dintr-un motiv sau altul, fotograful păstreaza imaginile în arhiva lui timp de cel puţin 5 ani.
Pentru un preţ bun ai pozele şi pe suport de hârtie, pe un album fotocarte în care sunt incluse cele mai bune imagini.

Fotograful Presedintelui

Fotograful Presedintelui U.S.A. a stabilit o relație apropiată cu președintele Obama, însoțindu-l aproape peste tot. În fiecare zi reușește să facă între 600 și 900 de fotografii cu ceea ce se întamplă la Casa Albă. Fiecare fotografie dată publicitatii este atent examinată și primeste acordul serviciului de presa al președinției.

“Am surprins acele momente care nu se vor mai repeta. De exemplu, atunci când Obama a fost la Moscova, în 2005, nimeni nu l-a recunoscut, însă eu mi-am dat seama că , chiar dacă el devine președinte într-o zi, nu vom mai vedea așa ceva. Era puțin probabil, desigur, dar am văzut că are potențial. Același lucru nu este valabil pentru majoritatea oamenilor, ” a declarat Pete Souza.
Vedeți potofoliul oficial al Casei Albe AICI

Site-ul oficial al fotografului Pete Souza

Pete a continuat să fotografieze pe Obama în postură de senator, care a devenit în scurt timp un candidat la președinție, iar în 2008 a cîștigat alegerile. Pete Souza a revenit la Casa Albă ca fotograf oficial și director al serviciilor de fotografie.
Souza și echipa sa a documentat viața președintelui din 2009. În imaignile lui Pete, Obama este prezentat nu numai în calitate de președinte, ci și ca un bărbat, soț și tată.

Vocea lui Morgan Freeman, care narează documentarul pe care-l veți vedea, spune că toate fotografiile pe care le realizează fotograful președintelui ajung să devină mărturii ale istoriei. Și e foarte bine spus. Orice fotografie, orice moment surprins, poate însemna la un moment dat enorm de mult. Atât de mult încât să aibă puterea de a schimba chiar și o națiune, mai mult sau mai puțin, în funcție de context.
Vedeți documentarul video complet despre fotograful președintelui AICI

Fotografia de Concert

Fotografia de concert poate fi o încercare foarte dificilă pentru oricare fotograf începător sau avansat fară experienţă pe acestă latură a fotografiei.

















Dificultatea vine cred din câteva motive principale:

- pentru că fotograful nu ştie exact care e subiectul său şi ce trebuie să urmărească pe scenă
- pentru că fotografiile trebuie facute într-un mediu unde lumina disponibilă se schimbă constant sau în unele locaţii nu e suficientă
- pentru că fotograful nu e familiarizat cu meniul şi setarile aparatului de care dispune
Şi alte detalii la care e bine să fiţi atenţi:

a. amplasarea faţă de difuzoare (benefic pentru timpanul vostru dacă participaţi la multe concerte)
b. amplasarea în faţa scenei şi poziţia faţă de ceilalţi fotografi şi mai ales cei prezenţi la concert
c. obţinerea unei acreditări sau permisiuni de a fotografia

Acestea sunt problemele de care m-am lovit şi eu când am participat la primul concert “înarmat” cu un DSLR alături de alţi colegi care şi ei erau încă la început. Cele mai mari dificultăţi le-am avut cu lumina şi setarea aparatului şi apoi a blitzului şi apoi cu încadrarea pentru că nu reuşeam sa mă decid ce anume vreau să surprind, doar solistul, chitaristul sau toată formaţia.

Cred că marea majoritatea a fotografilor care se decid să facă acest tip de fotografie o fac pentru plăcerea de a surprinde acele momente pline de expresivitate ale artistului favorit. Aşadar vă recomand la fel pentru început să vă alegeţi ca şi subiect doar o singură personă aflată pe scenă, cea care vă atrage mai mult şi vi se pare cea mai expresivă.

Odată ce stiţi ce veţi fotografia vă puteţi concentra pe partea tehnică a acestui tip de fotografie şi mai departe o să încerc să vă arăt ce a funţionat foarte bine pentru mine.

Mulţi preferă să folosescă blitzul la concerte, iar alţii printre care mă număr şi eu sunt mult mai obişnuit să fotografiez la concerte folosind lumina disponibilă care e extraordinară la concertele mari, iar în club puţin mai problematică.

Setările cele mai importante cu care trebuie lucrat în acest caz sunt sensibilitatea ISO şi viteza de declanşare.

La concertele mari unde lumina este foarte bună se poate lucra cu valori ISO relativ scăzute începand de la ISO 100, iar în cluburi unde lumina e întotdeauna mai problematică eu urc ISO în funcţie de caz până la 800.

Deşi mulţi profeşionişti recomandă folosirea apratului foto pe cât de mult posibil în modul Manual, în cazul fotografiei de concert recomand, în cazul concertelor cu lumină mai slabă care se schimbă în intensitate continuu folosirea opţiunii Auto ISO, care îţi dă mai mult timp pentru a fotografia şi nu a te ocupa de setări.

Cum se setează:
Shooting Menu- ISO sensitivity settings – ISO sensitivity auto control ON

Nu uitaţi:

1. Maximum sensitivity - 800

2. Maximum shutter speed - 1/250

De asemenea ca o ultimă informaţie legată de setări eu folosesc măsurarea punctuală – spot metering pentru a stabili expunerea pentru subiect (artistul de pe scenă). Expunerea fundalului nu mă interesează foarte mult, chiar e bine uneori pierderea detaliilor din fundal pentru că evidenţiază şi mai bine subiectul.

O bună modalitatea de a începe să practici acest tip de fotografie sunt concertele în aer liber care sunt din ce în ce mai dese aproape în fiecare oraş.